* Liptov *

Cyklotrasa Liptov.

Trasa ide cez obce: Zuberec (760) -> Huty (789) -> Kvačianska dolina -> Kvačany (610) -> Liptovská Sielnica (562) -> Vlašky -> Bobrovník (568) -> Vlašky (528) -> Bešeňová (512) -> Liptovská Teplá (510) -> Lisková (489) -> Ružomberok (494) -> Likavka (520) -> Vyšný Kubín (525) -> Lešťiny (586) -> Pokrývač (640) -> Pucov (591) -> Medzibrodie nad Oravou (514) -> Oravský Podzámok (511) -> Krivá (545) -> Podbieľ (555) -> Habovka (730) -> Zuberec

Povrch: asfalt, pôda, štrk, kamene
Vzdialenosť: 121 km
Prevýšenie: 295 m
Obtiažnosť: veľká
Čas: 5 hod. 35 min.

Opis trasy:
Zo Zuberca ideme smerom na Huty. Z hlavnej cesty odbočíme doprava na Huty, prejdeme dedinou a po asfaltovej ceste sa dostaneme (bez odbočovania) až k miestu, kde sa asfaltka mení na štrkovú lesnú cestu (značená cyklotrasa). To už začína Kvačianska dolina, ktorá je veľmi pekná. Cesta je veľmi dobrá, len asi dva úseky pokrývajú väčšie kamene, ktoré sa dajú prejsť. Kvačianskou dolinou prídeme do obce Kvačany. Na jej konci (na križovatke) odbočíme doprava. Neskôr odbočíme opäť doprava, do dediny Liptovská Sielnica. Na jej konci (križovatka) odbočíme opäť doprava a prejdeme okolo Liptovskej Mary až ku križovatke (Bobrovník, Potok, Bukovina), na ktorej odbočíme doľava do dedinky Bobrovník. Ďalej ideme smerom na Ružomberok. Z Ružomberka sa vyberieme po hlavnej ceste na sever, cez Vyšný Kubín do Leštín. V dedinke sa nachádza starý drevený kostolík. Za dedinou (tesne pred obcou Osádka) je odbočka doľava (asfaltová), ktorá prechádza do stúpania. Touto cestou prejdeme (bez odbočovania) dedinky Pokrývač, Pucov, Medzibrodie nad Oravou. Cesta nás dovedie až na križovatku s hlavnou cestou (smer Tvrdošín). Na tento hlavný ťah sa môžeme dostať aj po moste pre chodcov, je to jednoduchšie. Odbočíme doprava a po hlavnom ťahu sa onedlho dostaneme do obce Oravský Podzámok, v ktorom môžme obdivovať Oravský hrad. Pokračujeme cez (odbočíme doprava) viaceré dedinky (Horná Lehota, Dolná Lehota, Krivá,....) až sa dostaneme do Podbieľa. V tejto dedine odbočíme doprava, smer na Zuberec až sa opäť vrátime do Zuberca.